بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Wednesday 4 April 2012

Salam dr Helsinki, Finland


Harini mommy berbesar hati nak tayang kad ucapan dr blogger perantau di Helsinki sempena 2nd year anniversary blog beliau. Rasa berbesar hati juga sebab Nieza ni tidak sombong untuk berkawan dgn blogger2 biasa mcm Wind of Change mommy ni. Luahan perasaan Nieza sempena 2nd anniversary blognya jugak terasa sedikit sebanyak terkena tempiasnya kat mommy sbb sebelum mommy start berblogging pun sama keadaannya di mana daddy keberatan nak benarkan dengan alasan takut org ramai salah menafsir apa yg kita tulis. Setelah mommy cuba yakinkan daddy blog ini nanti bakal menjadi diary sekiranya umur kita dah tiada sekurang2nya menjadi tatapan & sumber bacaan anak2 di kala mereka meningkat usia.... Rasa mommy blog ini umpama lontaran kata2 & membawa kenangan yg tidak ternilai especially kepada org2 yg rapat & menyayangi kita. Interprestasi org lain ttg apa yg kita tulis mmg tidak dapat kita nafikan akan ada manusia yg sentiasa tidak senang hati dgn setiap tingkah laku kita walau apa yg kita lakukan itu sesuatu yg baik. Seperti kata Nieza yg penting niat kita ikhlas &baik. Tidak usah mengembar gemburkan keikhlasan kita kerana hanya ALLAH s.w.t yg menentukan tahap keikhlasan kita. Di mata manusia mmg sentiasa ada kekurangan diri kita buat mereka. Sebaiknya kita abaikan sahaja mereka2 yg tidak mungkin akan senang dgn kita kerana akan ada begitu ramai manusia/mereka yg suka & sudi berkawan dgn kita. Harapan mommy semoga Wind of Change ini menjadi satu platform untuk mommy membuka minda terhadap segala kebaikan baik di dunia mahupun akhirat. Segala apa yg mommy jot down di Wind of Change ini sesungguhnya utk tatapan kami sekeluarga & semoga ia menjadi sumber rujukan kepada anak2 & sahabat2 yg sudi.Perhubungan yg telah terjalin @ bakal terjalin juga diharap atas dasar ikhlas & berkongsi ilmu serta pengalaman masing2 tanpa sedikit pun ada perasaan riak/sombong diatas kelebihan masing2.
Wasalam......ehh!!pjg lebornya, macam ucapan anniversary Wind of Change plak. Hehe!!!!

4 comments:

Unknown said...

Assalam kak Ros, sorry, lambat terbang ke sini hari ni. alhamdulillah tq kak terharu sgt bila akak sudi gantung card yg tak seberapa ni. Tq atas sokongan dari akak juga.semoga ukhwah yg terjalin akan kekal selamanya..insyaAllah..:)

Nisah Idham said...

sangat setuju, apapun yang kite lakukan, hanya kite sahajalah yg tahu.. semoga akak & Nieza akan terus berblogging.. (^_^)

rostina76 said...

Mmg le lmbt sbb jauh tuuu Helsinki ke Bdr Seri Begawan. Hehe!!! Most welcome & segar bugar plak tulips tu @Brunei. Tahun depan post ais kepal dr Helsinki la plak ye biar sejuk skit Brunei ni ;)
Insyaallah semoga silaturahim antara kita atas dasar sesama adik beradik seislam ni berkekalan. Amin3x...

rostina76 said...

Btui3x....baru pagi ni akak berborak dgn husb pasal org berblogging ni. Rugi rasanya kalau setiap detik dalam kehidupan kita ini tidak dirakamkan dalam bentuk catatan kerana sesungguhnya setiap perkara yg berlaku itu mungkin kita tak dapat mengulanginya lagi....jika hanya di simpan dalam kotak pemikiran kita maka rugila ia sebab tidak dapat dikongsi dgn org disekeliling kita. Yang lagi merugikan jika individu itu gifted oleh ALLAH dgn bakat/idea yg baik+banyak tetapi tidak berpeluang meluahkan kebijaksanaan mrk di dalam kehidupan seharian mrk, sekurang2nya dgn blog mereka dpt mengcungkil kelebihan yg ada & berpeluang merasa bahawa diri mereka sgt ISTIMEWA....Wasalam. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...