بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Wednesday, 22 January 2014

Banjir

Assalamualaikum & Salam sayang semua . 

Harini mommy nak bt laporan kajicuaca la. 


Bt pertama kalinya selepas 3 tahun kami menetap di sini, neighbourhood kami naik air/banjir/bah........semua rumah jiran2 kat depan rumah dah ditenggelami air walau tak dlm (kereta blh lalu lg). 


Alhamdulilah, nasib baik rumah kami tinggi sikit ada slope, so air belum melimpah. 


Mmg semenjak blk dr cuti aritu, almost everyday hujan. Mommy rasa cuak juga dgn keadaan ni, tambahan dgn angin kencang & ombak besar. 



Pepepun semoga esok adalah sang mentari yg menjenguk. Semoga Allah jauhi kami dari segala bencana. Begitu juga dengan semua umat islam seluruh dunia. Amin3x..


6 comments:

mama_saly said...

ya Allah bnjir....mne ni k.ros..k.ros tggal kat mne ya..hrp2 tusurut...

ZalinZalina said...

Kat Shah Alam dah seminggu ni mendung aje...bila sekali turun hujan memang lebat sangat2... kak ina paling takut kalau petir dan kilat...harap kita semua dijauhkan dari segala bala dan malapetaka bencana kan Tina...

BUNDA a.k.a KN said...

Masih tak berenti lagi hujan dan banjir disesetengah tempat...

❤Kamsiah❤ said...

saya rindukan hujan hehe...kat kulim,kedah ni dah lbh sebulan hujan tak turun..panas kering...

hainom OKje said...

Amin...amin...kat sini minggu ni dah panas...beberapa minggu yg lepas pun asyik hujan jer...
Balik kg baru baru ni..angin kuat sungguh kalau kita dedulu dah buat layang layang tu!

aTieYusof Family said...

Kat Sabah pun ada sesetengah tmpt dah banjir kak.. apa pun moga cepat lah air surut ye..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...