بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Tuesday 15 September 2015

CAMERON HIGHLAND - Day 2

Assalamualaikum & salam sayang.

Mommy sambung cerita Cuti2 ala Eropah d' Malaysia ye. Hahaha!!!

2nd day ni nak cerita dulu pasal The Lake House.
The Lake House ni one of the most famous boutique hotel in Cameron Highland. Located in front of Sultan Abu Bakar dam between Ringlet & Tanah Rata.

Build in 1970, this exclusive resort accommodated 19 rooms & suites housed in two colonial era bungalows of Tudor architecture. The hotel's old world setting is classy - the interiors are dressed with rafters, fine carpets, antique items and Victorian furniture.

The hotel is a tranquil family getaway surrounded by serene rainforest. The Restaurant also serves continental fine dining and afternoon tea.

The room that we enjoyed during our stayed is Junior Suite. Besar & suka sangat dengan design Tudornya. Dari bilik ke bathroom semua Tudor style.

Walau ada sesetengah yg rasa cam creepy building2 lama camni tapi seriously it's really cosy, calm & relaxing. Even Anis & Ahdia pun suka dgn environment luar & dalam. Tak puas rasanya sebab kami just stay overnite. In the future selepas siap construction depan tasik tu sure lagi best viewnya.

Walau banyak tempat kat CH kami nak kena ronda tapi mmg kami bermalas2 rasanya nak check out. Kira ngam2 checkout time la baru kami keluar dari sini.

Oh one more thing, yang bestnya…..kereta semua guest dorg siap basuh pagi2 tu, termasuk le keta estima buruk kami. Bila daddy bgt, mommy like wow 'xde pilih kasih ekk'..hahaha….1st time rasanya stay hotel siap ada service basuh keta free.

Last but not least, staff juga sgtla friendly & tak pilih kasih (walau mat salleh yg ramai stay kan). The front desk staff masa kami nak balik siap htr smp ke depan.

Ok…..habis citer The lake House ye.
Check out dari TLH, kami sepatutnya pusing2 CH smp pkl 5pm & plan to gerak balik ke Klang Valley.

So, misi kami bukan nak beli bunga2 & sayur2 (kami kan pelancong xdak rumah nak masak2 eh). Misi kami utk hari terakhir (sepatutnnya sblm decided extend lagi) ialah mencari ladang teh yg digunakan untuk pengambaran 'Ombak Rindu'….hahaha!!!daddy la ni nak shot katanya lawa. Kami tak tahu di mana tepat & nama ladang teh tu, so misi kami hari tu adalah menerjah setiap ladang teh yg ada kat CH. Adehhh!!!!
Jom cari ladang teh.

pokok tu mmg condong maka mommy posing condong gak la..
cantikkan pokok ni...
1st kami pegi ke Ladang Teh Boh, Habu.. Berdekatan dgn The Lake House. Merupakan Ladang teh boh utama di CH. Dibuka setiap hari kecuali Isnin dari jam 9am-430pm. Perjalanan dengan kereta terus ke kilang pemprosesan sejauh 7km (dr jalan besar).

Sampai di parking kilang pemprosesan teh, kami menapak dengan kaki mendaki hingga ke puncak lereng kawasan tanaman teh. View mmg cantik tapi frust sbb daddy cakap bukan ladang teh ni yg 'ombak rindu' shot. Maka misi diteruskan….
Melalui semula ladang teh Bharat cam day 1 tu cuma tak singgah sbb dah plan otw turun baru nak singgah beli teh.

Pusing punya pusing, kira puter2 alam gak la nak mencari ladang teh 'ombak rindu'….last2 jumpa jugak. Yang kelakornya ladang teh ombak rindu ni rupannya berdepan dengan Corpthone Hotel (yg kami stay day 1)…hahaha!!!

Nama ladang teh tu….Ladang Teh Sungei Palas….
Masa ni kami dah lapor semula (blm lunch sedangkan jam dah pkl 3pm+).

Sib baik ada cafe….btw cafe ni le trademark filem ombak rindu yg daddy nak sgt ambil gambar…

Apalagi….org lain ala2 minum petang je kan dgn scone, tapi kami mmg penuh meja order sebab bkn minum petang lagi ni tapi lunch brunch. Best betul layan makan atas cafe ni sbb kedudukan cafe tu mcm terjuntai dari lereng bukit tu….dah nampak puncak lereng je kalau duduk dalam cafe tu….eeiii mmg nak repeat la next time. Inshaallah.

Dah kenyang perut, kami ronda2 sekitar. Ada kedai jual ter (cam biasala) & ada kilang lama tempat proses teh….

view ni juga famous kalau org ambil gambar kat sini
Dah puas shooting kat sini maka kami bergerak turun. Niatnya mmg dah kena blk KL harini tapi memandangkan haripun dah lewat petang & daddy pun cam penat nak drive (sebenarnya semua org belum puas rasanya) maka kami decided nak extend stay another 1 nite….Tido mana plak ekk? smoke house ka? Heheh!!!tunggu ye bersambung……….

tun_telani said...

Subhanallah.. cantiknya lake house tu... tun xjejak lg kaki ke cameron. xsempat nk bercuti lg.

Jepun Mari said...

dah lama xjejak ke CH ni,but CH is one of list holiday kami, happy holiday!! salam perkenalan blogwalking here..

@na said...

lamonyo tk pi cameron...bila gian nk pi europe blh la singgah CH...hehehe

NEKCIK said...

berkobar kobar pulak nak ke CH ni tapi keeta lak meragam ..iyalah dah uzur

Anonymous said...

Hi, saya sangat menyukai blog anda! ZALORA Malaysia kini sedang mencari blogger yang berbakat, dan saya tertanya adakah anda berminat untuk satu kolaborasi blog bersama kami. Anda boleh hubungi saya di izz.latif@zalora.com.my jika anda berminat dengan tawaran ini dan saya akan berikan segala butiran di sana. Harap dapat balasan emel anda secepat yang mungkin!

Unknown said...

Owh sukanya tgk kak ros.blk ni nak terjah jugak la

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Cikna said...

Sllunye duk hotel dpt parking free ni siap bsh kete mmg bestla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...