بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Sunday 6 March 2011

sambungan citer 4a+R lagi

emmmph!! apa lagi nok citer ye...okeis, citer sket la psl brunei ye.
Sebenornye brunei ni xle sehebat Malaysia tercinta dr segi pembangunan...........mmg lebih kurang negeri 'ganu kite' je rupabentuk bumi, susun atur daerahnya & cuaca. Tetapi yg paling ketara berbezaannya ialah KEBERSIHAN......aku dok perati mmg pembersih la dorg ni (xle sume, tapi kebanyakan). Kalau rumah dorg tu walau banglo @ rumah kecik kayu tapi laman/surrounding mmg bersih. Begitu gak dgn kedai2 makan (walau kebanyakan kedai makan kepunyaan india muslim/mamak la kita @mesia tu), mmg bersih la. Dekat sinki mmg WAJIB ada hand wash (bukan cair lelear mcm @kedai mamak mesia tu).....pastu mostly kedai2 dorg tertutup + aircond..............
Sebelum aku dtg brunei ni, imagination aku negara dorg ni KAYA kan mesti ala2 negara arab mcm dubai @qatar @ jordon......ceh2x mcm dah pernah pergi sume2 negara tu....hehe, xle sume pergi tp qatar tu merasa le jejak masa tahun 2005.....mmg kecik&pembangunan okey2 la....best lagi @mesia klu dari segi canggih manggih nye...apepun aku ada sebab aku yg tersendiri aku suka dok brunei ni (xtau le kot lama2 boring tahap gaban plok).....So far so good (omputih cakap)......SEBAB YG PALING UTAMA 4a+R=1 family yg lengkap. Dulo2 bukan xlengkap tapi lompong2......kejap jadi 3a+R, kejap jadi 3a+Bibik.............hahahaha!!!! Yg 'A' besar tu selalu je ghaib. SEBAB YG LAIN : wehh, seronot gile jadi HD (house director le). Walau gaji kecik cipuk (ampun pak, jgn d potong gaji gue ye pak).....yg penting, aku xstress.............jgn jeles ye:P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...